Moomoo MY - Satu Super App untuk Berdagang Saham MY & US


1. Apa yang boleh saya lakukan dengan Moomoo?

Moomoo MY ialah platform dagangan pelaburan generasi akan datang di bawah syarikat yang disenaraikan di Nasdaq AS, Futu Holdings Ltd. Aplikasi Moomoo MY yang memenangi anugerah menawarkan alat canggih seperti data pasaran AS Tahap 2 masa nyata, berita dunia langsung 24/7, komuniti perdagangan aktif bersama semua yang diperlukan untuk berdagang di seluruh pasaran global.

Misi Moomoo MY adalah untuk menyediakan pelabur dari semua peringkat platform pelaburan intuitif dan hebat. Moomoo MY memanfaatkan keupayaan R&D teknologi mendalam dan model operasi berfokuskan masa depan untuk sentiasa meningkatkan pengalaman pengguna dan memacu inovasi seluruh industri.




2. Moomoo: Mungkin Pembrokeran Termurah Anda di Malaysia 

• Perbelanjaan perdagangan yang lebih murah: Saham dagangan, ETF dan opsyen dengan komisen 0 *, tanpa keperluan deposit minimum, tiada yuran pengurusan akaun, dan tiada yuran tersembunyi.

• Kadar margin ultra-rendah: Nikmati kadar margin industri serendah hanya 6.8% setahun, menjimatkan lebih daripada platform lain.

* 0 komisen selama 180 hari sahaja. T&C penuh dan bayaran lain dikenakan. Pelaburan melibatkan risiko. Penafian penuh di https://www.moomoo.com/my/support/topic9_37



3. Quotes Lv2 saham real-time PERCUMA sebanyak 60 tahap dan Quotes saham MY Lv1 sebanyak 3 peringkat.

Percuma real-time Lv2 US dan Lv1 MY: Dengan 60 tahap harga bid/ask, anda akan mendapat akses kepada cerapan terperinci tentang tindakan harga, membantu anda membuat keputusan perdagangan yang lebih tepat. Quotes kami yang lebih luas dan mendalam memberikan lebih banyak peluang perdagangan, memberikan anda kelebihan dalam pasaran. Dan dengan real-time Quotes, anda akan kekal terkini mengenai pergerakan pasaran, memastikan anda tidak terlepas peluang perdagangan.

Pemegang SahamMoomoo MY menyediakan maklumat institusi, orang dalam dan pemegang saham percuma, membantu anda mengakses trend pelaburan profesional dan memberikan perspektif yang unik mengenai sentimen pasaran.

Real-Time News 24/7: berita pecah masa nyata global, analisis topik panas eksklusif hanya pada Moomoo MY, memastikan tiada peluang pasaran terlepas. Kami juga menyediakan berita terkini daripada lebih 150 penerbitan kewangan utama, satu set alat yang berkuasa dan komprehensif dan lebih daripada 600 kursus pendidikan yang tersedia secara langsung dalam platform Moomoo MY - secara percuma, tanpa sebarang kos kepada pengguna kami.




4. Adakah Moomoo MY selamat dan dikawal selia?

• Futu Malaysia Sdn. Bhd. ("Moomoo MY") adalah pemegang Lesen Perkhidmatan Pasaran Modal (Lesen No:eCMSL/A0397/2024) dan dilesenkan dan dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC).
 
• Ahli ke-30 yang mengambil bahagian dalam Bursa Malaysia.

• Lesen 57 seperti ASIC, MAS, SEC, SFC, dan perkongsian strategik dan keahlian dengan institusi utama seperti NYSE.

5. Adakah dana saya dilindungi?

• Wang anda disimpan sepenuhnya dengan kewangan Moomoo MY. Pelabur Malaysia dilindungi sehingga RM100,000 oleh Dana Pampasan Pasaran Modal.

• Aset pelanggan Moomoo MY dipegang melalui akaun penjaga dan diasingkan sepenuhnya daripada kewangan Moomoo MY. Futu Malaysia Sdn. Bhd. ("Moomoo MY") dilesenkan dan dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC). Oleh itu, mengikut keperluan kawal selia, kami mesti memastikan aset pelanggan dan aset Moomoo MY sendiri disimpan secara menyeluruh. Moomoo MY tidak dan tidak boleh menggunakan aset pelanggan untuk kegunaannya sendiri.

6. Platform Pelaburan All-In-One

Dengan hanya satu aplikasi, anda boleh berdagang saham Malaysia dan US
secara serentak, menjadikan kami menonjol daripada pesaing kami. Selain itu, kami menawarkan pelbagai produk perdagangan, seperti saham, ETF, waran, dan REIT, supaya anda boleh mempelbagaikan portfolio pelaburan anda dan memenuhi pilihan pelaburan anda.


7. Alat Perdagangan Berkuasa AI dan Kenal Pasti Peluang dengan Moomoo.

• Alat berkuasa AI untuk mengenal pasti peluang: Unjuran trend, sentimen penunjuk

Sebagai broker teknologi, Moomoo MY telah membangunkan alat yang disokong oleh teknologi AI. Unjuran trend bertujuan untuk membantu meningkatkan kecekapan pengguna dalam menganalisis carta lilin, membantu mereka mencari stok dengan carta lilin yang serupa dengan stok sasaran dengan cara yang lebih cepat, dan dengan itu menjangkakan kemungkinan trend masa depan stok sasaran.
Indikator sentimen mempunyai 15 petunjuk teknikal, membantu pengguna untuk menentukan isyarat bullish dan bearish.

• Moomoo MY menawarkan kit alat pelaburan yang lebih komprehensif dan mesra pengguna, termasuk penyaring saham yang boleh disesuaikan (100 + petunjuk), Alat carta (100 + penunjuk teknikal & 30 + alat lukisan), kewangan yang digambarkan sepenuhnya.

• Screener saham yang boleh disesuaikan membantu pelabur dengan mudah menyaring saham yang sepadan dengan kriteria mereka untuk mencari saham sasaran mereka.

• Alat pencartaan membantu pengguna mencari alat dan penunjuk yang mereka perlukan untuk mengesan pergerakan saham sasaran dan menemui trend pasaran.


• Kewangan yang digambarkan sepenuhnya menjadikan data kewangan syarikat, penunjuk kewangan dan penilaian diringkaskan dalam satu halaman, menjadikan data rumit mudah difahami.



• Penarafan penganalisis (Moomoo MY menjadi salah satu daripada beberapa platform pembrokeran di Malaysia yang menawarkan penilaian penganalisis): Moomoo MY membantu pengguna mendapatkan penilaian penganalisis profesional untuk saham individu dengan mudah. Penganalisis Wall Street mempunyai pengaruh yang besar di pasaran. Pengguna boleh belajar daripada laporan dan perubahan penarafan mereka.





8. Alat pasaran percuma dan eksklusif untuk mendedahkan peluang keuntungan hanya tersedia di Moomoo MY.




• Saham Patuh Syariah 
Saham patuh Syariah adalah saham yang memenuhi keperluan yang ditetapkan oleh undang-undang Syariah dan prinsip ekonominya, termasuk larangan kepentingan, ketidakpastian yang berlebihan, dan pelaburan dalam perniagaan yang dianggap tidak beretika atau berbahaya, seperti alkohol, perjudian, dan tembakau. 
**Screener patuh syariah Moomoo boleh menayangkan stok Malaysia dan US.

• Perkhidmatan pelanggan 24 jam
Perkhidmatan pelanggan tersedia 24 jam pada hari dagangan, memberikan jawapan kepada semua soalan pelaburan anda.

• Platform pelbagai dagangan
Moomoo MY menyokong platform pelbagai (Telefon/Tablet/PC)dagangan untuk memenuhi pengguna untuk berdagang di mana sahaja dan bila-bila masa di kedua-dua tablet dan desktop. 

• Bersatu kuasa beli
Kuasa beli bersatu Moomoo MY boleh membantu pengguna membeli saham AS dengan MYR tanpa pertukaran mata wang.

• Analisis Aset Pelanggan
Analisis Aset Pelanggan Moomoo mempunyai Gambaran Keseluruhan Aset, Trend P/L, Trend Aset, Kalendar P/L, fungsi Kedudukan P/L, membantu pengguna menyemak strategi pelaburan.

• Sistem perdagangan yang pantas dan bebas lag
Sebagai pembrokeran teknologi, sistem perdagangan Moomoo MY yang pantas dan bebas lag dapat merealisasikan pengalaman perdagangan yang lancar.


• Moomoo MY Heatmap
Pelabur sentiasa perlu kekal di atas pasaran untuk merebut peluang pelaburan dengan cepat. Tetapi bagaimana anda boleh membuat data yang kompleks jelas dan mudah difahami? Di situlah alat visualisasi data kami yang dipanggil peta haba sangat berguna. Dengan saiz dan warna yang berbeza, peta haba menyediakan perwakilan visual perubahan harga saham dengan cara intuitif.

• Rantaian Perindustrian
Dengan rantaian Industri, anda boleh mempunyai gambaran besar tentang industri tertentu. Sebagai contoh, anda boleh belajar dengan serta-merta bagaimana keseluruhan industri Kenderaan Elektrik (EV) berfungsi, bersama syarikat yang berada di bawah setiap segmen. Ia membolehkan pelabur menganalisis keseluruhan rantaian nilai syarikat, memperoleh pandangan menyeluruh mengenai dinamik industri dan mendedahkan lebih banyak peluang pelaburan.                                                                                                       

Sertai Moomoo MY & Dapatkan Ganjaran Tunai! Satu Super App untuk Berdagang Saham MY & US

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama