Buy terus atau Buy Que? Sell terus atau Sell Que?

Ikut tajuk, kita nak yang mane? 

Nak beratur atau tak mau beratur? Jawapannya tetap cliche.

"ikut suka, janji untung"

Kalau itu jawapannya, buat ape tulis nota. Takde jawapan yang pasti tepat..yang ada cuma jawapan ikut pengalaman saja. 

Pertama, pastikan ada plan dulu..ini sangat penting supaya kita bukan beli atau jual sesuka hati..Plan boleh nak buat sendiri atau ikut tips dalam group.

Kedua, pastikan duit dah ade dalam akaun cds akaun

Ketiga, bila lengkap dua2 kat atas tu, tengok platform, tengok harga semasa adakah masih dalam plan entry atau exit. 

paparan lama versi tahun 2017


Keempat

saya galakkan kalau harga semasa masih dekat dengan plan asal, terus buy pada harga BEST SELL..tak perlu beratur..why? Sebab kita dah buat plan siap2, dah tau mane nak exit kalau tak jadi kan..buat per nak beratur lagi.. Ade ketika, price dalam situasi tak tau nak kemana..stuck, naik tidak turun pun tidak..tiba2 ade buyer masuk, habis semua que sell dia telan..pernah jadi? Mesti selalu..why? Sebab seseorang sudah mulakan langkah awal, maka yang ramai2 tengok pun follow..tak caye? Try lah nanti..beli 5000 lot terus, ko tengok camne reaksi orang lain nanti.

Lagipun, kita nak dia naik kan..nak naik kene la bagi habis que sell tu..kalau kita sendiri tak mulakan, sape nak buat? Kita patut tolong sekali habiskan que sell tu, baru lah naik.

Kelima - same jugak bila nak jual..kecuali kita dah buat GTD sell awal2, sell terus kat BEST BUY lebih baik..lagipun kita dah ade plan awal kat mane nak jual.. Ok tak? 

Ringkasnya, nak terus beli atau jual ke, nak que ker, ikut sukelah..duit hangpa pun.

Semoga terhibur !

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama