Box Trading


Kali ni saya cuma nak update berkenaan box trading – salah satu cabang dari darvas box teknik..box trading memang menjadi pilihan lebih2 lagi bila market kurang mantap (indeks bermain dalam range). Konsep asasnya sangat mudah..hanya melihat candle dan volume serta mengira hari yang dijangka akan berlakunya breakout. Dalam gambar di atas, saya dah tulis syarat2 asas untuk box trading. Ada lagi, tapi tak perlu lah nak pening2 sangat. Boleh tengok contoh ANCOM di atas.

Bila syarat2 box trading dah mula nampak pada T0, T1 dan T2, kita sudah boleh bersedia pada T3 dan T seterusnya..Bagaimana nak cari syarat T0? Boleh tengok hari2 pada top gainers/top active kaunter, mesti ada tu.

Sebagai bantuan tambahan, saya sudah tandakan potensi box trading dalam indikator Trendband Cycle di Tradingview. Penerangan terperinci boleh rujuk dalam video ini - Trendband Cycle dan Signal Box Trading




bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama