Lokasi Tumpang Naik


Bila kita terjumpa potensi lokasi tumpang naik, ada 2 cara nak tumpang

tumpang sebelum signal muncul
tumpang lepas signal muncul

Nak jual nanti pun sama. Cuma jual sebelum signal muncul selalunya akan menitik air mata seorang lelaki.

Ade beberapa koleksi carta di bawah ni. lihat dari kiri ke kanan perhatikan posisi moving average tengok permulaan volum masuk, volum spike, volum tidor
tengok signal2 dari trendband yang muncul sepanjang pergerakan ke kanan (kalau guna lah)/. Cari bentuk2 atau pattern seakan sama dapatkan lokasi tumpang naik yang dirasakan sesuai pada waktu itutrend menaik kebiasannya kekal antara 3-6  bulan (kita pernah sama2 buat video pasal ni, cari ler) ingat sampai bila2.

Saya tak mampu nak menyampaikan lebih dari apa yang saya tau selama ini.

Perlu ditegaskan, trendband guide / trendband cycle bukanlah penentu untung rugi..hanya panduan secara visual dalam membuat trading plan.

Sangat tak sesuai guna bagi yang langsung takdak ilmu melihat chart..elok belajar dulu dengan guru2 dan jadikan trendband guide / trendband cycle sebagai panduan.

Semoga terhibur.

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama