Hujung Bulan

 


Katakan stock yang kita hold, turun sampai aras sokongan yang valid dan hampir2 bocor atau dah bocor, dan pada masa yang sama tarikh sudah penghujung bulan nak masuk ke bulan baru.

Cuba bertahan lagi kalau jarak support dgn stop loss (tak semua letak stop loss bawah support ) masih dalam range sanggup rugi..

Sangat tidak produktif kalau kita jual di sekitar support sedangkan support adalah kawasan yang jadi tumpuan bakal buyer. Lagi2 nak masuk awal bulan, semangat nak membeli tu lain macam.

Kalau ada pantulan, barulah bersedia untuk jual pada harga yang lebih sedap..dan kalau minat belian bertambah, bolehlah layan lagi.

Senario di atas bukanlah selalu jadi dan wajib jadi..tapi, mungkin boleh jadikan panduan di masa depan..hanya ketika awal bulan saja.

Kalau langsung tak mantul? Baru tepuk dahi kuat2 ke dinding.

Ape2 pun, kalau dah kena stop loss, keluarlah dulu kecuali kita memang ada plan lain..

Nota : Kalau gap down kaw2, jadi cerita lain.

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama