Big Bullish dan Bearish Candlestick - body panjang

Sedang elok candle yang muncul dalam julat / range yang biasa-biasa, tiba2 muncul satu candle bapak giler panjang dan besar.

Sila berikan lebih perhatian kerana kemunculannya secara tiba-tiba bakal menyajikan satu peluang trading yang sangat baik.

Ia umpama penunjuk ke mana arah harga seterusnya hendak pergi. Bukan pasti, tapi sesuatu bakal terjadi dalam masa terdekat.

Seperti 2 contoh candlestick di atas, satu candle bullish yang selalunya diwarnakan hijau atau putih dan satu lagi candle bearish yang berwarna merah atau hitam.

Dimana posisi munculnya candle begini dan ditambah kehadiran volum boleh memberikan kita sikit kelebihan untuk membuat pelan dagangan akan datang.

Sebagai cadangan, satu candle yang panjang kita boleh pecahkan kepada 3 bahagian, aras paling tinggi, aras separuh atau ditengah2 badan candle tu dan aras paling rendah.

contoh bullish : pecahkan kepada 3 bahagian

contoh bullish : area support dan resistance

contoh bearish : pecahkan kepada 3 bahagian


contoh bearish: area support dan resistance

Sepanjang nota yang sudah saya buat, hanyalah sebagai bahan bacaan tambah nilai dan tidak sepatutnya mengganggu cara kita trading. Yang mana sesuai boleh guna, yang mana tak suka boleh simpan sebab kalau tak faham sekarang, satu hari nanti pasti faham !

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama