Masalah dengan Fibonacci Retracement

Sejujurnya, tidak ada masalah besar kalau kita salah tarik garisan fibo. Hanya perlu pastikan yang permulaan dan penghujung garisan berada di tempat yang sesuai. Namun, jika kita hendak sampaikan kepada orang lain, aras-aras retracement dalam bentuk peratus (nombor fibo), perlu pastikan cara tarik tu sama mazhab dengan yang nak diberitahu. Kalau tak sama, nanti jemmm. Saya ada buat penerangan ringkas di dalam video ini.


Kita boleh gabungkan garis fibo, support resistance dan candlestick signal yang kita pernah belajar dulu. Boleh lihat contoh chart di bawah. Harap maklum, setiap orang ada cara masing2 dalam mentafsir chart. Contoh yang saya bagi tidak semestinya TEPAT, dan tidak semestinya cara orang lain SALAH..asalkan boleh buat untung, kira ok lah tu..yang penting, kita mampu KURANGKAN KERUGIAN dan LET THE PROFIT RUN.

EMETAL: Mac 2017 - Jun 2017

KRONO : Apr 2017 - Jun 2017

PRESTAR : Apr 2017 - Jun 2017


bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama