TrendBand Cycle - update akan datang

Sejak trendband cycle mula-mula di release kepada public pada tahun 2020 sehinggalah sekarang, ianya sudah mengalami beberapa perubahan dari rupa paras, TETAPI konsep asas atau fundamental masih tetap sama.

Setiap kali ada perubahan, saya akan berikan contoh dahulu samada dari penerangan dalam youtube atau perkongsian di facebook. Dan setiap perubahan juga saya akan nyatakan sebab dan kenapa ianya dibuat.

Update terakhir untuk trendband cycle dibuat pada bulan JUN 2021. 

Mungkin ada yang perasan, paparan chart saya ketika ini menggunakan Trendband Cycle SE. SE maksudnya 'special edition'. Saya asingkan dulu buat masa sekarang disebabkan memang ada perubahan ketara pada rupabentuk signal nanti. Saya tak nak ganggu script asal, jadi saya buatkan script baru dan namakan dia sebagai SE. 

Trendband Cycle SE - contoh 1

Trendband Cycle SE - contoh 2

Trendband Cycle SE - contoh 3

Jangan risau. Segala penerangan masih sama seperti dulu. Dan, bila masanya tiba, saya akan update kepada public versi yang ini.

Semoga terhibur !

bursatrendbandchart

Indikator TRENDBAND CYCLE dibuat untuk membantu saya dalam mencari saham berpotensi dan membuat keputusan lebih pantas sama ada hendak ENTRY | EXIT dan menentukan PRICE TARGET | STOP LOSS. Dan saya jadikan TRENDBAND CYCLE sebagai panduan untuk swing bertarget jangka pendek !

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama